Comparativ cu alte tari, piata de asigurari din Romania este relativ tanara (are o vechime de doar 130 de ani). Mai mult decat atat, consumatorii sau potentialii consumatori de asigurari oscileaza intre neincrederea fata de companii si indiferenta. De altfel, aceasta atitudine fata de piata asigurarilor deriva in special din faptul ca nu exista o cultura a lor si nu s-a facut niciodata o campanie de informare eficienta, pentru ca toti cei care ar putea avea nevoie vreodata de o polita de asigurare sa stie exact la ce sa se astepte. Introducerea obligativitatii unor anumite polite (RCA, asigurarea locuintelor) este un prim pas in acest sens.
La fel ca mai toate segmentele economice, piata de asigurari a fost si ea afectata de criza economica. Anul 2010 a fost, pentru asiguratori, unul mai prost decat cel anterior. In ceea ce priveste asigurarile generale, cei 34 de asiguratori care beneficiaza de autorizatie de functionare pe teritoriul tarii noastre au subscris cu peste 7% mai putin decat in anul 2009. In cifre absolute, procentul de 7% semnifica o scadere de 116 milioane de euro fata de valoarea anului trecut.
Demografic vorbind, un locuitor al tarii noastre plateste, in medie, 92 euro in prime de asigurare anuale, mai putin cu 4 euro fata de anul trecut.
Ca de obicei, cea mai mare pondere au avut-o asigurarile RCA (fapt datorat obligativitatii incheierii lor). Ele au fost urmate de polita de asigurare auto facultativa CASCO. Ca atare, si in 2010, romanii au fost mai preocupati de masinile lor decat de orice alte bunuri. In anul 2011, se prevede o crestere in materie de asigurari de locuinta. Aceasta crestere este stimulata de introducerea obligativitatii asigurarii locuintelor la o valoare minima, insa se asteapta ca o parte dintre proprietarii de locuinte sa le asigure pentru valori mai mari.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu